Een paar interresante verhalen of fimpljes waar de Range Rover de hoofdrol speelt
Documentaire: GMP Motorway Group 1979 Traffic Policing
M62. The Motorway That Would Never Close
The Last 2DR Range Rover
January 1994, Solihull, West Midlands, UK. The last 2 door Range Rover. This model first appeared in 1970 but with the introduction of the 4 dr model in 1982, sales of the original “velar” decreased. This final 2 dr van model was sold to a customer in Portugal where it is now owned by an enthusiast and was being restored in 2015.
Note:
Michael Buttle
I was once told on good authority that a batch of 6 2doors were made in approx 1996 for the SAS to protect the Queen. I was able to drive one . Had a blueprinted 3.5 v8 on carbs 5 speed gearbox. went like shit of a shovel only need to use 1st 3rd and 5th.
SEARCHING for Elle & Range Rover
Fur, denims and a Range Rover in a desert is not only an adventure for males.
:: Credits ::
Model: Cristina Tosio
Writter & Directior : Alvaro de la Herrán
ELLE Fashion Director: Inmaculada Jiménez
D.O.P: Jose Luis Salomón
Sound Designer: Gabriel Gutierrez (menos12db.com)
Music Composer: Peter Diggens (yournemesis.bandcamp.com)
Editor: Álvaro de la Herrán
Hair & Make Up: Vicky Marcos
Colorist: Alvaro de la Herrán & Jose Luis Salomón
Lighting Assistant: Jorgenn
Produced by Ipodermix Studio | TWICE ©
1985 Range Rover Turbo D ‘Beaver Bullet’ recordbreker
Dit voertuig heeft een zeer interessante geschiedenis. Bekend als de ‘Beaver Bullet’, was de eerste auto met dieselmotor die 24 uur lang een gemiddelde snelheid van meer dan 160 km / u aanhield, waarmee alle diesel-snelheidsrecords voor een 4x4 werden gebroken. Gedurende drie dagen in augustus 1986 behaalden twee diesel aangedreven Range Rovers op de MIRA-testbaan in totaal 27 sprint- en endurance-records. Dit is het uithoudingsvoertuig.
Ter ondersteuning van de recordpoging werden een aantal wijzigingen doorgevoerd. Op de onderste achterklep werden twee race-brandstofvulopeningen geïnstalleerd, een volledig interne rolkooi werd gemonteerd en de passagiers- en achterbank werden verwijderd. Radiocommunicatie werd geïnstalleerd, samen met een snelsluiting op de motorkap en andere kleine aanpassingen.
De VM-dieselaangedreven Range Rover werd bij de introductie niet gunstig onthaald door de automotive-pers, vooral omdat de ‘Top Gear’-show een voertuig had getest dat slecht was voorbereid. Het recordbrekende initiatief was Land Rover's manier om te laten zien hoe capabel de nieuwe auto eigenlijk was.
De auto verkeert in volledig originele en ongerestaureerde staat.
Op de foto: Chassis number: SALLHAME7CA157990 - Registration number: B378 TAC - Engine type: 2.4 VM Turbo Diesel - Gearbox type: 5 Speed
Land Rover Family Tree
Hij past niet eens op de pagina...
40 Jaar Range Rover
Op 17 juni 2010 viert de Range Rover zijn 40e verjaardag. Er zijn drie generaties van de Range Rover. Het originele model, dat nu bekend staat als de Classic, werd in 1970 geïntroduceerd en bleef meer dan 25 jaar in productie; een periode waarin meerdere varianten werden geïntroduceerd en ontelbare verbeteringen werden doorgevoerd.
De tweede generatie, ook wel bekend als de P38a, kwam in 1994 op de markt en werd in 2001 opgevolgd door het huidige model. Het voortdurende succes van de Range Rover zorgde ervoor dat andere premium autofabrikanten eveneens geïnteresseerd raakten in de groeiende markt voor luxueuze SUV's.
In 2005 werd met de Range Rover Sport een tweede modellijn geïntroduceerd, die was gericht op kopers met een voorliefde voor een sportiever rijgedrag. Ook dit model bleek een succes en was in 2007 zelfs het meest verkochte Land Rover model.
Darien Gap
1 Front Mounted 3,000 lb Capstan Winch
2 Reinforced Bumper/Bull Bar
3 Petrol Tank Undershield
4 Raised Exhaust Extension
5 Quartz Fog and Spot Lamps
6 Swivel Spot Lamps
7 Splt charge dual batteries
8 Heavy Duty Alternator
9 Radiator Muff
10 Extra Twing Eyes
11 Sirens and Air Horns
12 Swamp Tires 13 Removable Wing Panels
14 Roll-Bar
15 Roof Mounted Spare Wheels
16 Low Temp Shocks
17 Insulated Body Panels
18 Roof Rack
19 Tail Gate Steps
20 Rear Power Point for Cooker etc
21 Heated Rear Screen
22 Rear Screen Wiper/washer
23 Extra Instruments
24 Map Reading Lights 25 2 way radio
26 Radio/Cassette
27 Reclining Seat and Safety Harness
28 Built In Safe
29 Water Keg
30 Stowage Lockers
31 Inspection Light
32 Tool Kit
33 Medical Supplies
34 Extra Equipment & Tools
35 Coffee Maker
David Linley and the Range Rover Linley
Land Rover heeft details bekendgemaakt over de meest exclusieve Range Rover ooit gebouwd in de Solihull fabriek.
Elke Range Rover Linly wordt gebouwd op de productielijn, voordat deze afgebouwd wordt in het Land Rover 'speciale voertuigen centrum’ waar er nog ruim 100 uur aan gewerkt wordt door echte vakmannen.
Land Rover liet het bedenken van de nieuwe Range Rover volledig over aan David Linley. Het ontwerp wat hier uit kwam was prachtig. Het volledig zwarte voertuig is geïnspireerd door een meubelstijl genaamd “metropolitan” waar doorgaans alles van zwart of donker hout wordt gemaakt.
De piano zwarte carrosserie is met de hand zwart gespoten en glanzend opgepoetst tot een spiegel gladde look.
De 18 inch velgen zijn afgewerkt met een donker chrome, om dit te complimenteren.
De discrete hints van chrome, en het roestvrijstalen merkembleem maken de finishing touch van het totale uiterlijk. Zelfs de ramen zijn speciaal behandeld om extra te glanzen, om nog beter bij het geheel te passen.
Het interieur is ook zwart, het piano zwarte fineer is te zien op het dashboard, handschoenen compartiment, middenconsole en de bekerhouders. De stoelen zijn bekleed met de beste kwaliteit “auto leer” in een diep matte zwarte kleur.
Dit leer is ook gebruikt voor de dakbekleding en details op de deuren.
Luxe hoogpolige bekleding is aangebracht in de kofferbak en in de gehele cabine, waarover er matten liggen van zwarte lamswol bij de voeten.
Subtiele hints van glans en glimmend zijn aangebracht om contrast te creëren in het interieur waaronder ook de vuurwerk illustraties, die uniek zijn aan de Range Rover Linley.
Het stuur is wederom piano zwart, met metalen details die de eer doen aan het originele Britse ontwerp.
De technologie ingebouwd is doortastend en luxe. Er is een ingebouwd navigatiesysteem aanwezig, naast een dubbel scherm voor zowel TV als video.
De impact van het Range Rover Linley Design is dat het de illusie geeft dat de auto uit een solide blok is geschapen, terwijl de materialen en vormgeving van het interieur zachter zijn. Dit geeft de auto een minder monotone uitstraling, terwijl alles zwart van kleur is.
Alle afwerkingen zorgen voor het gevoel van degelijkheid en tevens enorme luxe, zoals het zachte leer van het stuur, tot aan de lamswollen matten op de vloer.
De compromisloze kwaliteit van alle materialen en het vakmanschap maken de Range Rover Linley een auto voor de echte liefhebber.
De productie is alleen op aanvraag, en elk exemplaar zal zijn eigen custom details krijgen.