foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Range Rover Trust

Haal meer uit uw Range Rover



Wie rover er nu?

We hebben 33 gasten en geen leden online

Range Stormer

Het begon in 2004 met een concept op basis van een Land Rover. Later werd dit concept gebruikt voor de vijfdeursauto die de markt veroverde onder de naam “Range Rover Sport”. Er was echter toch nog een kleine markt voor het oorspronkelijke concept.

West Coast Customs ging vervolgens aan de slag om meer exemplaren van de Range Stormer te bouwen. Een oranje exemplaar ging naar Sheikh Hamdan Bin Mohammad Bin Rashid Al Maktoom, de kroonprins van Dubai. Een ander exemplaar was de afgebeelde witte auto die uit Katar komt.


De Range Stormer is niet zomaar een Range Rover met drie deuren, de auto is gemaakt met veel oog voor detail. Aan de buitenkant valt op dat de auto een potenter uiterlijk heeft gekregen. De wielkasten zijn uitgebouwd en op de motorkap zit een suggestieve hobbel, die overigens geen functie heeft. Wat niet opvalt wanneer de auto gesloten is, is het feit dat de deuren tweedelig openen. Het bovenste gedeelte zwenkt elektronisch aangestuurd schuin omhoog open, waar het onderste gedeelte naar beneden scharniert voor een makkelijke instap. Ook de achterklep gaat open in twee delen.

Binnenin is eveneens veel te ontdekken. Ten eerste valt op dat de auto van vier afzonderlijke stoelen is voorzien, die overigens minder zacht zitten dan ze lijken. Dat heeft te maken met de merkfilosofie, want ruwheid hoort bij Range Rover. Het interieur is voorzien van leder, eikenhout, en aluminium, een combinatie die benadrukt dat de Range Stormer voor comfort en luxe staat, in een jasje dat eerder trendy dan traditioneel is. Een DVD speler met schermen is niet weg te denken. Wel weg te klappen. Achterin zijn twee schermen, voorin is er één. Wanneer deze niet worden gebruikt verdwijnen ze uit het zicht.

Wat noch aan de buitenkant, noch aan de binnenkant nadrukkelijk zichtbaar is, is Terrain Response. Dit is een systeem waarmee het onderstel kan worden aangepast op zes verschillende typen grond:

-normale demping voor wegdek zoals je dagelijks tegen komt

-dynamische demping voor rijden bij hoge snelheid

-op glibberige wegen, zoals in het gras, op gravel, en in de sneeuw

-op zand

-in diepe (modderige) sporen

-rotsachtig terrein

Dit geeft voornamelijk aan dat de auto als concept is opgezet om allerlei nieuwe ideeën voor in de toenmalige toekomst te proberen, maar het zou natuurlijk zo kunnen dat deze Range Stormer eens in de zoveel tijd een woestijn in het Midden-Oosten aandoet.